årssammanfattning

Summering 2011

Jag vet inte vad det kommer att bli av detta. Kanske inget.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Flyttade till Majorna. Det är såklart inte första gången jag har flyttat, men senast det begav sig var 2002 så det har hunnits med en del sedan dess. Trodde verkligen att jag skulle tycka att det var jobbigare att lämna det trygga, gamla, men gick verkligen sjukt snabbt att känna att det nya hemmet var hem.
Sen hade jag även min allra första betalda semester! Den spenderades i Paris, i Stockholm och på hemmaplan. Sjukt bra grej med semester.
Gick även för första gången en kurs på studieförbund. I digital systemkarema och det planerar jag göra mer av.
Och klippte håret kort!

Höll du några av dina nyårslöften?
Jamen lite ändå. Det stora livs-nyårslöftet var att ”ta för mig”, och det har ändå satt sig en del i huvet vilket så pass mycket att jag nog vågat göra och säga en del grejer som jag inte vågat tidigare. Sen kan det lika mycket handla om att jag mår bättre och känner mig tryggare i mina olika roller, eller så hänger alltihopa ihop. Vad gälller blogg-nyårslöftet höll det väl max en vecka. Är uppenbart usel på konsekvens.

Blev några av dina vänner föräldrar i år?
Nä, herre min skapare, det kom nog ingen ny unge 2011.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, och låt detta så förbli.

Vilka länder besökte du?
Tyskland, Paris, Danmark och USA i lite olika konstellationer. Tog väl igen för allt uteblivet resande 2010.

Är det något du saknade år 2011 som du vill ha år 2012?
Lite mer konsekvens i mina egna tankar och handlingar. Känner mig tillräcklig stabil nu för att ta itu med det övriga inre. Vill också hemskt gärna ha en fördjupad hobby, och för en gångs skulle bli riktigt bra på något istället för att tjejnörda lite halvdant.

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid minnas, och varför?
Ärligt talat inga särskilda. Men det har varit många fina stunder som en kommer minnas länge. Resorna, trettioårsfesterna, klubbarna vi anordnat och de sex(!) festivaler jag lyckades besöka.

Vad var din största framgång i år?
Att vi tog vårt pick och pack och skapade något nytt.

Största misstaget?
Att känna mig för bekväm i situation som inte var trygg. Har så lätt att hoppas och inbilla mig, så när det sen inte blir så, rasar allt ihop så lätt.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Förvånansvärt skadefri. En tand har krånglat lite, men det är ju inget nytt.

Bästa köpet?
Alla fina nya möbler och pryttlar. Resorna.

Vad spenderade du mest pengar på?
Förutom nöjen och laster: mitt hår, en Dagmarblåsa, tanden och resorna.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Har på riktigt varit ett så himla bra år. Trots mycket ledsenhet hos mig och di nära, känner jag mig ändå väldigt lyckligt lottad av att ha OSS. Vi är bäst.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2011?
TV on the radio – Wolf like me, Austra – Beat and the pulse, M83 – Midnight City, Florence + The machine – Shake it out.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Definitivt gladare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Ägnat tid åt saker jag brinner för. Alldeles för mycket slötittande och slappande. Har dock varit hemskt trött hela året, så har väl helt enkelt inte haft så mycket ork.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Nojjat över massa helt onödiga saker som hypotesen att jag är ensammast i världen och att alla egentligen hatar mig.

Hur tillbringade du julen?
I ett smått kaotiskt Tullinge.

Blev du kär i år?
Är och blir hela tin.

Hur många one night stands?
Inga.

Favoritprogram på TV?
Mästerkocken, Project Runway och reruns på Buffy, Veronica Mars och Friday Night Lights. Har insett att jag egentligen inte vill ha nytt på det här området.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nä.

Bästa boken du läste i år?
Tina Feys – Bossypants. Kan också vara den enda jag läst.

Största musikaliska upptäckten?
Alla de tidigare nämnda har blivit favvisar.

Något du önskade dig och fick?
Mer resande, en ny lägenhet, lite mer stabilitet.

Något du önskade dig men inte fick?
Okej, prylar: ny dator, ny kamera som en kan filma med, köksstolar.

Årets bästa film?
Blue Valentine drog mig smått i fördärvet.

Årets sämsta film?
Den här Sherlock Holmes 2 på juldagen var inte min kopp te.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade liten middag hemma och gick sen upp på berget för att skåla.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att jag på riktigt tagit tag i massa ouppklarat.

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Ganska exakt som 2010, vilket var monokromt. Kanske att jag gått mer åt det androgyna, och det kanske lite för att jag klippte av mig håret.

Vad fick dig att må bra?
På Spåret-häng, middagar, festivalande, resande, fixande. Att ha folk nära mig och att känna exakt hur bra vi har det. Vårt fina lilla gäng.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ryan Gosling, antagligen.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Jämställdheten, privatiseringar.

Vem saknade du?
H som var borta halva året, U som bott där länge.

En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att det lönar sig att ta för sig.

Kommentera

