årssammanfattning

Summering 2012

Utöver Mintversionen, görs av tradition även Skunkversionen.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Började arbeta med sport. Blev på kuppen också hemskt mycket sportintresserad, dock mest Zlatan och Torres-intresserad, men ändå. Slutade med mitt livs hjärteprojekt.

Höll du några av dina nyårslöften?
Nja. Det ändå nyårslöftet som lovades dyrt och heligt uppe på berget bakom huset vid tolvslaget var att lära mig mixa. Har köpt en mixer men inga cd-spelare, så än så länge har jag mest lyckats skapa mer ångest när jag spelar. Innan sket jag i hur det mixades bara alla var glada och dansade. Nu mår jag som en liten fis om det går dåligt.

Blev några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, vännerna med ett barn fick nu ett till. Tyvärr har jag bara fått träffa det lilla underverket en gång.

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Finland och England.

Är det något du saknade år 2012 som du vill ha år 2013?
Energi. 2012 går till världshistorien som mitt tröttaste år hittills.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid minnas, och varför?
Saknas episka datum detta år, trots 121212 och 121221. Mest varit lite puttrigt alltihopa. De två tillfällena på Knarrholmen var dock magiska. Var nog 100 % lycklig då.

Vad var din största framgång i år?
Att jag vågade mig på större utmaningar på jobbet. Att jag slutade vara arg och ledsen och dealade.

Största misstaget?
Att vara så arg och ledsen. Nåt mer dränerande går nog inte att syssla med.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hela hösten har varit en enda lång sjukstuga tyvärr. Nackspärr, feber, snörvel. Skyller på min arbetsmiljö och gör det nog med rätta.

Bästa köpet?
De unnade second prylarna – Gustav Ander-staken, blomsterbordet, kopparna. Fyndade även en Acneklänning jag glott på sen 2009.

Vad spenderade du mest pengar på?
En ny dator, som tyvärr verkar vara ett måndagsexemplar.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Lata dagar med shorts och solglasögon. Alla fantastiska häng. Fotbollsbriljans.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2012?
Icona Pop – I love it.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit tag i tröttheten. Brunnit för saker.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat, även om det har varit värt det pga roligt.

Hur tillbringade du julen?
Med en hel vecka i Västervik.

Blev du kär i år?
Är och blir hela tin.

Hur många one night stands?
Inga.

Favoritprogram på TV?
The Newsroom, Homeland, New Girl.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nä.

Bästa boken du läste i år?
Cirkeln.

Största musikaliska upptäckten?
Gud vet inte. Har nog lyssnat mest på Youth Lagoon.

Något du önskade dig och fick?
Utmaningar, vänner som flyttar tillbaka till Göteborg, lite självförtroende(?).

Något du önskade dig men inte fick?
En meningsfull fritidssysselsättning.

Årets bästa film?
Näää, där gick vi nog bet Hollywood och jag.

Årets sämsta film?
Allt var nog medel.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Åt med ett litet gäng på finthaien. Firade lite mer storstilat med trettioåringen i fotbollsstuga med coverband, minigolf och dans.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Closure.

Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Dyrt, oinspirerat, med fult hår.

Vad fick dig att må bra?
Meningsfullhet, lata dagar, fotboll.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Zlatan.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Rasismen.

Vem saknade du?
A.

En värdefull läxa du lärt dig i år?
Det lönar sig inte att vara ledsen.

Kommentera

