bebis · en bild i timmen

Agnes 6 månader – En bild i timmen

Jag har ju börjat inse att minnet sviker mig. Den här småbarnstiden är så intensiv och man tvingas vara i nuet hela tiden, vilket gör att det börjar bli svårt att minnas hur det var när Agnes var 5 dagar, 1 månad, 4 månader… Därför tänkte jag lite då och då göra såna här en-bild-i-timmen-inlägg. Vi börjar på självaste 6-månadersdagen och med, tyvärr, mobilbilder. Tänker att jag måste göra det så enkelt som möjligt för mig själv om jag ska lyckas med såna här projekt. Nästa gång hoppas jag att jag orkar använda finkameran!

Varsågod, en dag med Agnes:

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4828.jpgKl 9.00. Efter en rejäl sovmorgon (hela jullovet har hon gått upp vid sjusnåret), puh, väcker hon mig med sitt patenterade blåsa-bubblor-skrik. Bara att gå upp och göra gröt!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4882.jpgKl 10.00. Vid den här tiden brukar det va dags för dagens första lur (av fyra, vi är blessed jag vet), men idag sov hon inte mer än två minuter. Kan ju bero på sovmorgonen, eh.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4883.jpgKl 11.00. Det var alltså bara att strunta i dusch och att-göra-listan. Istället lekte vi, läste bok, ammade två gånger, tumlade runt i kuddhörnan, sjöng alla barnvisor jag kan och till slut somnade lilla hjärtegrynet som en stock.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4894.jpgKl 12.00. Man tvingas bli sjukt bra på att prioritera som småbarnsförälder, något jag failade rätt mycket på förr i tiden. Nu har jag inget annat val än att va bra på det, annars är det adjöss med hygien, fikor, svara på sms, viktiga samtal m a o det mesta. Så när Agnes väl somnat sprang jag till duschen, ringde bvc för att boka en tidigare läkartid (är orolig för hennes ås i pannan som växt rätt mycket senaste månaden.Det är säkert ingen fara, men mammahjärtat orkade inte vänta tre veckor till vår ordinarie tid) , sminkade mig, ordnade Blocket-grejerna som ska säljas (det på bilden) och hann dricka dagens andra halva kopp kaffe innan hon vaknade efter en halvtimme.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4895-0.jpgKl 13.00. Efter lite lunch (morot till Agnes, vegobullar till mig), stökade vi runt på skötbordet. Alltså det är typ omöjligt att byta blöja nuförtiden? Alla grejer som går att nå ska grabbas tag i och hon ålar runt så mycket att man knappt får av och på blöjan. Kewl.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4896.jpgKl 14.00. Testade sittvagnen för första gången idag! Med nya åkpåsen! För mig kändes det sjukt stort, men Agnes var som vanligt helt obegeistrad av vagnturen.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4897.jpgKl 15.00. Kom hem, åt lite mellanmål, lekte i kuddhörnan och kräktes sen upp all mellis på sig själv (inte på kuddhörnan puh).

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4898.jpgKl 16.00. Det har blivit så himla mysigt i Agnes rum. Än är det långt ifrån färdigt, men så här ser det i alla fall ut från kuddhörnan när man försöket få henne att sova (vilket inte gick).

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4899.jpgKl 17.00. Förlåt för två tråkiga och mörka bilder på rad. Men efter lite sjå med bad och amning så somnade hon till slut i vår säng. Vi brukar kalla det här för ”änglaansiktet”. Inser att jag antagligen aldrig kommer kunna säga nej till henne.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4900.jpgKl 18.00. Henrik kommer hem med gohämtmat för att fira halvårsdan och att det är fredag redan på måndag, bästa veckan!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/a9a/18368286/files/2015/01/img_4901.jpgKl 19.00. Klämmer in en sista lekstund innan det är pyjamas och läggning av så himla trött halvåring som somnade direkt.

Att komma ihåg:
Storlek 68

Kommentera

