diy

DIY: Utskrivbar DIY-kalender för hela familjen

printable diy calender 2015

(Edit: Många hittar fortfarande hit från t ex Pinterest, här hittar ni min 2017-kalender.)

Jag har letat internet runt efter en utskrivbar kalender där det både finns gott om plats att skriva, och gärna flera kolumner för till exempel olika familjemedlemmar. Men gick bet! Inspirerad av Monthly makers-initiativet (där första temat är papper) bestämde jag mig därför för att göra en egen.

Det är inte världens snyggaste kalender, men oj så praktisk för oss som har tusen olika tider att hålla reda på och behöver ha lite koll på vad de andra i familjen gör. Som delade Google-kalendrar, fast på papper!

Jag tänker att vi är fler som har det här behovet av att organisera lilla familjen, så bjuder på pdf:en så att ni själva kan skriva ut. Har gjort en med tre, och en med fyra kolumner.

Hör gärna av er om nåt krånglar, är inget superproffs på varken skrivarinställningar eller pdf:er, så det kan ju hända.

Ladda ner kalender med tre kolumner »
Ladda ner kalender med fyra kolumner »

11 thoughts on “DIY: Utskrivbar DIY-kalender för hela familjen

  1. Vilken bra och praktisk grej! Jag har aldrig gillat att ha kalendern i mobilen eller liknande, vill gärna ha den IRL i pappersformat på något sätt! Gillar utformningen på denna!

  2. Mycket snygg! Tycker absolut inte att den är fulare än någon annan, tvärt om gillar jag att den är så enkel och fokuserad på funktion snarare än enbart utseende!

  3. TACK för detta! Igår (alltså samma dag som projektet skulle vara färdigt) sa min sambo: kan du inte göra en kalender? Jag vill verkligen ha en. Jag är inte så bra på den grafiska biten så jag lovade att vi skulle köpa en istället. Nu tänker jag inte göra det utan istället ladda ner din. Så fin ju!

  4. Bra idé! Vi brukar också skriva ut egna kalendrar men i år har min man tagit det till ytterligare en nivå och skrivit in vissa händelser redan i datorn. Typ födelsedagar, återkommande träningar och soptunnetömning. Blev riktigt bra och inte lika kladdigt. Sedan gillar jag att man kan komplettera sin kalender med valfri bild vid sidan om och byta ut den när andan faller på och inte för att månaden råkar bytas.

Kommentera

