bebis

Slut på nattamning

2015/02/img_5083.jpg

Nu jinxar jag väl järnet ur detta, men jag tror baske mig att det är slut på nattamningen. Fyra nätter i rad nu har Agnes sovit 19-07, utan att vilja äta. Och det är knappt så att hon är hungrig när hon vaknar.

Jag är så tacksam för detta! Hade sett framför mig hur vi skulle få bära runt på gråtande bebis långa och många nätter när vi väl hade bestämt oss för att sluta nattamma. Men, som så mycket med denna unga dam, hände det alltså helt naturligt och utan knorr. Precis som med att sova i egen säng, få rutin på sovningarna och hela matintroduktionen.

Japp, då var det färdigjinxat. Kommer nu få jordens jobbigaste potträning och nappavvänjning, aja. Så länge är vi väldigt, väldigt glada för tolv timmars obruten sömn.

Kommentera

