listor

Nyårslöften 2017

Jag är så tacksam över att få lämna 2016 bakom mig. Ser verkligen fram emot ett nytt år fullt av nya projekt och mer ork, istället för den slitiga hösten som mest bara var att ta sig igenom.  Jag tänker att jag ska bli mer strukturerad och ta mig mer tid för saker jag både gillar och vill göra. Och som inspiration och spark i baken delar jag därför med mig av mina nyårslöften för 2017:

– Bloggen ska få lite kärlek varje dag. Det kanske inte behöver resultera i ett nytt inlägg, utan kan vara att redigera bilder, anteckna idéer, pinna inlägg på Pinterest eller skriva några rader i ett utkast på mobilen på väg till jobbet.

– Systemkameran ska få följa med oftare, jag värdesätter de bilderna SÅ mycket, så det får vara värt besväret.

– Jag ska ta mig tid för mina stick-, virk- och syprojekt. När året är slut önskar jag att jag är klar med: bebisfilten, ett par raggsockor, några utklädningskläder till Agnes och en ny sittdel till docksulkyn.

– Bli bättre på att kolla upp och lyssna på ny musik. Vi ett gäng som satte det som ett gemensamt löfte på nyårsafton och det har redan tagits tag i. Till exempel har vi gjort en gemensam spellista där en varje månad ska lägga till minst tre nya låtar. Ska bli så kul!


– Jag ska lägga upp fler bilder på Instagram, och också försöka få till ett mer sammanhängande flöde. Det är så megamegatråkigt att det konto jag har haft sen 2010 blev kapat och att jag inte fick tillbaka det, så måste försöka få tillbaka peppen där igen. Dessutom vill jag bli bättre på att redigera mina bilder, vilket ju också gynnar mig på jobbet (som social media content manager). Kanske sätter jag ihop en liten tutorial till det när jag känner att jag fått till rätt känsla!


– Fixa till min lilla kub på jobbet. Den är så omysig och opersonlig just nu, och här spenderar jag ju merparten av min vakna tid. Ska ta in växter, bilder på Agnes och annat man blir glad av.

– Rensa badrumsskåpet och sminkväskan på dåligheter. Vi har varit ganska bra på giftminimera och plastbanta i köket, bland städprodukter och i barnrummet. Men när det kommer till mina egna produkter har jag släpat efter och inte riktigt orkat byta mina injobbade favoriter. Men nu är det verkligen dags när i stort sett alla tuber och burkar är slut. Tänker att jag kan dela med mig av min process och mina nya favvisar längs vägen.

– Platsbygga en skohylla. Vi har en alldeles för liten (och ful) skohylla i hallen som svämmar över av högarna med skor. Jag har länge letat efter en hylla med rätt dimensioner, men nog ändå kommit fram till att vi behöver platsbygga en. 

Kommentera

