barn · resor

Nyårsafton 2016 – skogsutflykt, korvgrill och husfest

Vi har sådan tur att våra vänner styr upp både nyårsplaner och sommarhushyrande, så att vi bara kan säga ”ja, tack” och hänga med. I år serverades vi en nyårshelg i ett lånat hus i Mellbystrand med både klar tre-rätters-middag, arbetsschema för alla måltider och en superhärlig dagsplan. Alltså så skönt och lyxigt att bli bjuden på detta!

agnes-161230

Vi bilade ner dagen före nyårsafton, men mig och min onda rygg i baksätet tillsammans med Agnes och alla gosedjuren. Hon överraskade genom att sova nästan hela bilresan på 1,5 timme.

 

agnes-henrik-1-161231

nyarsganget-161231-2

På nyårsafton gav vi oss iväg till ett naturreservat i närheten där vi gick en slinga i skogen hela bunten vuxna, barn och hundar. Agnes är inte jätteförtjust i att vara ute när det är kallt, så hon vägrade att gå ur vagnen.

nyarsganget-161231

agnes-henrik-2-161231

Men när vi kom fram och det vankades korvgrill blev hon på mycket bättre humör, även om det inte syns så mycket på bilden. Det svala humöret berodde nog både på kylan och att hon var rejält trött, för strax efteråt somnade hon i vagnen och jag promenerade hem i strängvädret.

 

När vi hade värmt upp oss och svidat om oss till nyårskläderna, satte alla arbetsgrupper igång att jobba. Jag stod för förrätten – en jordärtskockssoppa – och dukningsgruppen hade gjort så här fint! Sen lyckades jag tyvärr inte föreviga ens att jag och Agge hade matchande Back-klänning, lite tråkigt men ändå ett bevis på att det var en bra och fartfylld kväll!

Dagen efter busades det med ballonger och lästes i soffan. Jag hade fått ryggskott igen, denna gång precis innan vi skulle gå och lägga oss på nyårsafton, så den natten var inget vidare, huh.

Sen packade vi ihop oss och åkte hem, med ett stopp på Max där Agnes för första gången fattade grejen med burgare – det är ju livet!

Kommentera

