graviditet #2

Gravid vecka 8 (7+0)

Denna vecka har inte varit lika händelserik (vad gäller graviditet) som förra. Däremot har jag maxat i aktiviteter, jobbåtaganden och förkylning. Jag har inte känt av några nya krämpor, utan det är fortsatt lätt illamående som gäller. Det värsta var nog i lördags när vi var på brunch och sen på Liseberg i det fina vädret. Tror inte att det gick över förrän vid tre när vi åt mellis-plättar på Plättlagat.

Min aptit är också helt bortblåst! Känner inte för att äta nåt någonsin. Jag blir hungrig, och äter, men utan att va det minsta sugen. I lördags kväll var jag hemma själv med en sovande Agnes och en bra serie och hade liksom tänkt att jag skulle moffa goda mackor och Ben & Jerry’s-glass men jag var såå osugen på det.

Annat som har hänt i veckan:

  • Vi har nu berättat för alla de närmsta kompisarna. Vi hade brunch även i söndags och då försa sig en, så  det var ju lika bra att berätta för alla.
  • Jag är kopiöst törstig hela tiden, dricker litervis med vatten. Hoppas att det är normalt (*googlar*). Hittade ingen tillförlitlig källa, det kan vara graviditetsdiabetes men de allra flesta blir törstiga för att blodvolymen ökar.
  • Graviditetshumöret och svettningarna har börjat göra sig påminda nu. Det var nästan mina jobbigaste krämpor förra gången, så kan inte säga att jag saknat dem.
Kommentera

