graviditet #2

Gravid vecka 11 (10+6) – nu syns magen!

Kolla en liten mage! En kväll på Mallorca (där vi spenderat veckan) var magen såpass stor att jag kände mig tvungen att dokumentera den. Det är verkligen inte alla dagar den ser ut så här, så mest troligt är ju att det är svullna tarmar. Men i och med att jag verkligen inte varit så bra på att träna magmusklerna sen förra graviditeten, så är det nog också en kombination med en faktisk begynnande gravidmage.

Hela veckan har vi, som sagt, varit i chartervärmen på Mallorca. Jag har känt av illamåendet och tröttheten betydligt mindre än tidigare, och jag vet inte om det betyder att det faktiskt är på väg bort eller bara var en effekt av att jag fått vila. I vilket fall har det varit väldigt skönt.

Även den dåliga magen har repat sig, men jag var ändå megaförsiktig med vad jag åt och drack (ingen färsk frukt och grönsaker, vatten på flaska och inga okända ostar).

Veckan i sammanfattning:

  • Illamåendet och tröttheten har börjat avta, vilket ju är det vanliga runt vecka 12.
  • Magen syns nu på riktigt. Det går fortfarande att dölja med bylsiga kläder, men jag kommer inte i några vanliga byxor längre och framåt eftermiddag/kväll är det nästan alltid en liten kula som putar ut.
  • Mitt humör har varit helt fruktansvärt den här veckan: irriterad, arg, gråtig och utan tålamod. Hoppas det intr är nåt som håller i sig!
Kommentera

